mandag 22. oktober 2012

Sokker.


Sokker strikket i Fabel fra Drops.

De ser så små ut på bildet, men er strikket i herrestørrelse.
Oppskriften er den jeg fikk på skolen i 6. klasse!

Husker ennå at jeg strevde med  alle pinnene og jeg tror ikke jeg noen gang ble ferdig med akkurat det første paret.
Men i årene som er gått har jeg ikke tall på hvor mange par sokker det er blitt!
Siden har det jo også blitt strikket etter andre oppskrifter og til og med fra tåen opp- sokker.
Men til vanlig er det altså denne oppskriften jeg alltid kommer tilbake til.

Jeg er glad i å strikke sokker i garn som skifter farge underveis.
Av en eller annen grunn går de raskere å strikke.....





2 kommentarer:

  1. Artig! Det ser ut til å være samme oppskrifta som jeg også lærte på skolen, og det var på 50-tallet! Det blir gjerne noen sokkepar i løpet av året, og flerfarga garn er morsomt å strikke med.

    Ha en strålende mandag! Her er det sol, men ganske kaldt, så jeg må kle meg godt før dagens tur ut.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Heisan. Sokker er et must, og jeg må snart begynne å strikke noen. Hilsen Grethe. PS. jeg må melde avbud til bloggtreffet den 24.nov.

    SvarSlett