søndag 7. oktober 2012

Baggy pulsvarmere..




Baggy torgvanter.

Til disse torgvantene/ pulsvarmerne har jeg brukt Sterk fra Du Store Alpakka og pinner 5,5.

Begynn med å legge opp 30 masker med dobbelt garn og strikk vrangbord 1r, 1 vr FREM OG TILBAKE i alt 7 ganger.

-       -   Legg opp 7 nye masker i den ene enden og fortsett å strikke vrangbord. Men nå fordeles maskene på 4 pinner og det strikkes rundt.
-      -    Fortsett med vrangbord 14 omganger.
-     -     Strikk 18 omganger glattstrikk. (Bare rett)
-      -    Strikk 2 omganger vrangt.
-        -  Strikk 1 omgang rett.
-       -   Fell løst av.
Sy sammen langs de 7 første radene som ble strikket. De nye maskene som ble lagt opp danner tommel- åpningen.


Jeg heklet 2 blomster til pynt og heklet en kant nederst. Til det valgte jeg et mye tynnere garn. Syns det gir en fin effekt når forskjellige garntyper blandes....

Blomsten hekles ved å feste 4 lm i en ring.
Hekle 5 lm og fest med 1 fm i ringen. 5 ganger.
Hekle 5 fastmasker i hver maskebue på forrige omgang.
Hekle 6 lm og fest BAK forrige «blomsterblad». 5 ganger.
Hekle 6 fm rundt hver maskebue på forrige omgang.


LYKKE TIL..

3 kommentarer:

  1. De så fine og varme ut :D Jeg holder på med et par til meg selv i en høst-gul farge i Silke og Alpacka. Må ha de ferdig til neste helg, for da skal vi til Dalen i Telemark, og jeg antar at mine fingerpuser trenger noe varmt. Hilsen Grethe

    SvarSlett
  2. Så fine de ble! Alltid kjekt med en blomst til pynt. Gøy å strikke pulsvarmere, men det blir sjelden til meg selv, for det er jo på fingertuppene jeg fryser!

    Ønsker deg ei ny, fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Fine pulsvarmere som sikkert vil gjøre god nytte for seg i tida framover.
    Ha ei kreativ uke!

    SvarSlett